Lipiec w Centrum Dziennego Pobytu Nr 3

Zajęcia z arteterapii

Tym razem zajęcia arteterapeutyczne doskonale odpowiadały klimatowi za oknem. Uczestnicy zajęć mogli samodzielnie przygotować przepiękne, kolorowe wachlarze, które doskonale sprawdzają się w upalne dni.

Warsztaty z tworzenia makram i mandali

W lipcu mieliśmy okazję nauczyć się tworzyć dotąd nam nieznane makramy i mandale. Choć nazwy brzmią dość tajemniczo, to samo wykonanie tych dekoracji okazało się dziecinnie proste. Na warsztatach wykorzystaliśmy różne włóczki i sznurki, a efekty naszej pracy zdobią teraz ściany naszego ośrodka.

Wyjazd do Krainy Rumianku

W lipcu odbyła się wycieczka do Krainy Rumianku w Hołownie. Razem z uczestnikami ośrodka przy ul. Gospodarczej mogliśmy wspólnie cieszyć się aktywnie spędzonym czasem na łonie natury. Nasza grupa rozpoczęła swoją przygodę od przejażdżki „Strzałą Polesia”. Nasz wielobarwny wóz przeprowadził nas przez ciekawą grę terenową, podczas której mogliśmy podziwiać okolice Krainy Rumianku, a także wykazać się spostrzegawczością. Odkrywanie miejsc, gdzie ukryte były wskazówki, które miały doprowadzić nas do skarbu było nie lada atrakcją! Przejażdżka, jak się okazało, była dopiero wstępem do kolejnych atrakcji. Druga część wyjazdu skoncentrowana była na samodzielnym tworzeniu mydełek oraz  świeczek z rumiankiem. Każdy z nas mógł zdecydować o tym jaki kolor i zapach będzie miało wykonane przez niego mydełko – w ten sposób przekonaliśmy się, że jest to niezwykle proste i przyjemne. Całe spotkanie zakończyło się przepysznym obiadem, a następnie podróżą powrotną wśród wspólnych śpiewów.

Wycieczka do Baranowa Sandomierskiego

Ten miesiąc był dla nas wyjątkowo aktywny! Oprócz Krainy Rumianku zwiedziliśmy również okolice Sandomierza, a konkretnie Baranów Sandomierski. Tam mieliśmy okazję odwiedzić zamek, zwany „małym Wawelem”. Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy poszczególne sale zamkowe, a następnie udaliśmy się na spacer po ogrodach. Zwiedzanie zakończyliśmy smakowitym obiadem, zjedzonym w zamkowej komnacie. W drodze powrotnej udaliśmy się jeszcze na krótki spacer po Sandomierzu.

Koncert harfowy

Pani Emilia Raiter przeprowadziła w naszym ośrodku warsztaty muzyczne. Opowiedziała nam o historii harfy i o tym jak ten instrument zmieniał się na przestrzeni lat. Zaprezentowała różne techniki gry, a następnie odbył się koncert pieśni barokowych i koncert pieśni rosyjskich. Prezentowała również swoje zdolności aktorskie. Uczestnicy podjęli również nadzwyczaj udane próby gry na harfie. okazało się, że drzemią w nas ukryte zdolności

Zajęcia kulinarne

W lipcu nie brakowało również na naszych zajęciach pysznych przekąsek, które przygotowywaliśmy własnoręcznie. Tym razem mogliśmy cieszyć się degustacją m.in. słodkich bułek, zwanych proziakami czy placków cukiniowych.

Spotkanie w Lubelskim Skansenie

Spotkania integracyjne w Muzeum Wsi Lubelskiej są już naszą tradycją. Po raz kolejny mogliśmy spotkać się z uczestnikami dziennych ośrodków dla seniorów działających w ramach Zespołu Ośrodków Wsparcia, by wspólnie pobiesiadować przy muzyce Lubelskiego Babiego Lata. Swobodny wiejski klimat, skoczna muzyka oraz doskonałe towarzystwo – to wszystko złożyło się na świetną wspólną zabawę.