Maj w Centrum Dziennego Pobytu dla Seniorów Nr 3

Pielgrzymka do Górecka Kościelnego

22 maja odbyła się pielgrzymka uczestników Zespołu Ośrodków Wsparcia w Lublinie do Kościoła pw. Św. Stanisława Biskupa Męczennika w Górecku Kościelnym . Choć pogoda była w kratkę, dobre nastroje nas nie opuszczały. Zwiedziliśmy Górecko- kościół i kapliczkę , słynącą z uzdrawiających właściwości. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Zwierzyńca, gdzie oglądaliśmy kolejną atrakcję Roztocza- świątynię na wodzie.

Wycieczka z przewodnikiem w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie

Oprócz pielgrzymki do Górecka Kościelnego, w maju wybraliśmy się również na wycieczkę nieco bliżej – do jednej z najbardziej spektakularnych placówek kultury w Polsce – Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Razem z Panią przewodnik zwiedziliśmy przestrzeń budynku i zapoznaliśmy się z historią jego powstawania. Odwiedziliśmy „VIP ROOM”, salę operową oraz główny balkon. Mieliśmy również okazję podziwiać wystawy, a także porozmawiać z miejscowym pszczelarzem. Wycieczka ta pozwoliła nam poznać „od kuchni” miejsce, w którym odbywają się najciekawsze wydarzenia kulturalne w Lublinie.

Wizyta Pani Ewy Dymek

W naszym ośrodku gościliśmy Panią Ewę Dymek, która dzieliła się z nami swoimi pasjami. Z zawodu stomatolog, a z zamiłowania poetka, malarka, śpiewaczka. Na kilka dni nasza sala zamieniła się w galerię, w której zawisły prace Pani Ewy. Podczas spotkania z autorką, mogliśmy nie tylko poznać inspiracje i okoliczności powstania obrazów, ale również poddać się refleksji przy utworach Pani Dymek.

Zajęcia z Fundacją Rozwoju Świadomości Emocjonalnej EmocJa

Po raz kolejny gościliśmy w naszym ośrodku Fundację rozwoju świadomości emocjonalnej EmocJa . Tym razem rozmawialiśmy o tym, jak dbać o pamięć. Przyjrzeliśmy się różnym obszarom, które wpływają na kondycję naszego zapamiętywania – znaczenie snu, diety, a przede wszystkim treningu procesów poznawczych.

Wizyta Szkoły Podstawowej Nr 24 w Lublinie

Nie przestają zaskakiwać nas uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 24 w Lublinie! Tym razem odwiedzili nas z przedstawieniem dotyczącym Dnia Matki. To kolejna wizyta miłych gości w naszym ośrodku, a my stale zachwycamy się umiejętnościami prezentacji i zdolnościami zapamiętywania naszych małych aktorów.

Pyszne zajęcia kulinarne

Tym razem na zajęcia kulinarne zawitała wiosna! Mieliśmy okazję skosztować różnych past kanapkowych – w tym jednej z pokrzywą, placków z kaszą jaglaną i jabłkami, a także placków dyniowych.